MONEY

SURVEY SITE

FoLLoWerS

Tuesday, November 17, 2009

SeM 2


skung dh msok sem 2..

blaja fizik kurang phm..

kimia pon agak susah..

bi dh level 5..

mcm ne la pointer sem nie..

uhu

harap2 ley baik lg dari sem lepas..

amin...

Saturday, October 24, 2009

Makan angin

nie kt waterpark

assalamualaikum!!!

rini nk post gak..

cuti dh nk abes..jadi pegi la jalan2 ngan kwn2..

mule2..aku,ayie ngan square..gerak dari maran..tggu dak2 dari ganu ngan

ezad dari seremban..

pastu kumpul kt gambang..lepak2,sembang2,makan2..hee

pastu ezad gi la survey waterpark kt gambang tuh bukak ke x..

sbb ary jumaat tyme tuh..

waterpark tu bukak upenye..hee...

kami berlapan pada mse itu..

atur2 plan..pegi lepas jumaat..pegi smayang jumaat lu kt matrik gambang..

lepas jek semayang terus gerak gi waterpark tu..

mule2 masok rse mmg bez la..aha..tp mmg bez pon..

byr tiket rm 20..pastu maen la puas2..tp pelampung kne sewa gak..

agak2 dekat 3 jam kot maen air..uh..puas hati..

siap2 gerak ke kuantan..

pastu lepak umah cikgu nazir jap..

last2 skali gi makan kt demall..uhu

pastu..aku ngan ayie dlm kul 9 gerak blk..

yg lain tgok wayang kot..

daa~

penat mandi
kat matrik phg

Friday, October 23, 2009

suke sukie

sje jek nk post sesuatu..haha

rini hujan lebat..

tu jek nk gtau..ahha

Wednesday, October 21, 2009

berdebar-debar

uhu..assalamualaikum!

arini cukop mendebarkn..

sbbnye..esok result final exam nak kuar..

takot2..bukannye pandai sgt kite nih..

utk hilangkn rse takot..pegila jalan2...

pukul 5 ptg..stat enjin..

pegi umah member..hee

sampai kt umah dye..free gear..tekan minyak kuat2..haha..

nk bg dye dgr jek la kn..pastu lepak la umah dye..dye pon bukak la cte mcm2..

dkt 2 jam lepak umah dye..dgr lagu mcm2..pastu member dye lak dtg..

mcm2 ragam yg dye citekn..hihi..dekat pukul 7..abg dye blk..abg dye 2 member aku gak..haha..

pastu cuaca jeles plak..guruh dan hujan..

aku pon berangkat pulang..itu sje..doakn result final exam aku ok..

papai~~

zodiak kuh!




Batu Kelahiran: Mutiara atau batu bulan. •Yang Anda sukai: Percapakan menarik, film konyol, wisata ke tempat baru dan bertemu orang baru, dan menjadi orang yang pertama antri untuk ...mendapat CD atau trend mode terbaru. •Yang tidak Anda sukai: Disuruh-suruh, dilarang melakukan sesuatu, dan orang yang duduk ditempat Anda selama berjam-jam tanpa berkata apapun. •Kemampuan terbaik Anda: Mengatur pesta, memikirkan ide brilian untuk berbagai proyek, dan melakukan enam pekerjaan sekaligus (sibuk) •Diri Anda yang dalam: Anda selaku berusaha mencari tempat, petualangan atau orang baru yang menarik untuk merangsang otak anda yang tidak pernah beristirahat. Anda ingin terlibat dengan apapun, dan benci ditinggal sendirian. •Karir Anda: Pikirkanlah untuk memiliki karir di bidang teknologi komputer, sutradara, atau suntiklah adrenalin dalam diri Anda untuk menjadi penampil di sirkus, misalnya. •Busana: Dalam hal ini, sebagai mana dengan hal yang lain, Anda menyukai ekstrimitas. Suatu saat, Anda akan ke kota dengan baju asal, atau terkadang Anda akan berdandan habis-habisan. Kuning adalah warna Anda, tetapi kenyataanya Anda tampil menarik dengan warna-warna cerah. Anda benar-benar tidak pandai memilih sepatu, tetapi karena Anda terbiasa melangkah cepat, Anda mungkin akan lebih menyukai sepatu yang tidak terlalu banyak gaya. •Sebagai seorang teman: Anda adalah orang yang sangat menyenangkan. Banyak orang menyukai rasa humor anda dan percakapan yang diwarnai gelak tawa. Anda selalu ingin mencoba sesuatu yang baru, anda adalah sumber keramaian dalam suatu pesta, dan rekan-rekan anda selalu menganggap anda luar biasa.

p/s:bahasa indon kot nie..haha

Tuesday, October 20, 2009

selamat pg

hihi..rini aku bgun awal gak..

lpas subuh aku tido blk..

then kul 8.30 dh bgun..

haha..

pastu aku mandi..

sejok giler..

bese mandi tghari..hahaha..

pastu mkn2..

kenyang...togk tv..pastu on9..

daa~~

Wednesday, October 14, 2009

penat + bosan

nape la cuti kali nie sungguh membosankn!!

uh..uia bg cuti x same dgn u lain la..

kwn2 sume x cuti..

nk kuar pon bosan..

uh..on9 jek lah nmpknye...!!

Tuesday, October 13, 2009

Bgun Awal Siot...

hehe..

rini ayah aku kejut aku..

aku dh la ngah pening pale..

die soh aku mandi2..

tolong die ckit..

tolong anta pekerja gi site..uhu

aku siap2..aku g amik pekerja2 die..

pastu..die soh aku dok umah plak..ehe..selamat aku..

tp aku kene la jage org wt keje kt maran tuh..

kene tolong supply barang utk dieorg..

letey2..seb bek ade kete abg aku kt umah..haha

Monday, October 12, 2009

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

“Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2.”

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

“Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??”

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK…

ini sesat

sgt bosan!!!

cmne nk post kt blog ep..

tenet slow giler..

bengang tol asenye..

uhu..

nk on9 pun pyh..arghhhhh

kebodohan terlampau!

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang
begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya
minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari
itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan
dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

“Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini
kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya
masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan
masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2.”

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral
itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak
menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2
muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

“Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu
tunjukkan sebentar tadi??”

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK…

ini sesat

bengang dowh

cmne nk post kt blog ep..

tenet slow giler..

bengang tol asenye..

uhu..

nk on9 pun pyh..arghhhhh

Tuesday, October 6, 2009

Suka-Suka

uhu..

tyme cuti xtau nk buwt ape kn..

sok soh member dtg la..

ajak gi jalan2..

tgh2 on9 tibe2 dgr bunyi kete..

member dtg amik..haha..

tp x tau pon nk jalan ke mne..mule pusing2 maran jek..

pastu gerak ke temerloh..

last2 skali decide gi lepak kt atas jambatan kt chenor..

bwh tu sungai phg..bnyk buaye kot..haha...

dekat maghrib bru la gerak blk umah..bez kot jln2..hahaha






Saturday, October 3, 2009

pEriBahaSa ModeN


1. Seperti anjing jantan dgn anjing betina
Maknernyer: Dua orang yg pantang bertemu asik nak beromen aje.

2. Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia hinggap.
Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu, kalau dia berenti akhirnya dia gerenti start balik punyer

3. Sepandai-pandai tupai melompat,tak pernah masok ke sukan Olimpik.
Maknernyee : Jangan macam bagus pasal yg macam bagus tu selalunya tak bagus

4. Biar putih tulang jgn putih muker
Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak jadi Mat Salleh plak. Be proud of what you are.

5. Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk
Maknernyer: Kentotlah…

6. Seperti kacang luperkan mama
Maknernyer: Orang yg tak sedar diri tak kenang jasa baik orang yg muler-muler mempopularkan dia.

7. Ader udang di sebalik udang lain
Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu sorang. Check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat bawah ke tengah ke baring ke.

8. Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak?

9. Sudah jatuh ditimpa piano
Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak.

LAWAK BUDI BAHASA LRT

Seorang gadis cantik menaiki LRT yang sangat penuh sesak. Gadis itu berdiri betul betul

didepan seorang pemuda. Seketika kemudian pemuda itu bangun, namun belum sempat pemuda

itu berkata apa apa, gadis cantik itu menolak pemuda itu dengan lembut ke tempat duduknya

sambil berkata, “Terima kasih, saya lebih suka berdiri”. Pemuda itu tercengang dengan penuh

kehairanan. Dia sedikit jengkil kerana ditolak oleh gadis itu walaupun secara lembut. Pemuda itu

pun berdiri semula tetapi sekali lagi gadis cantik itu menolaknya duduk semula dan berkata

dengan sedikit kuat hingga didengari oleh lain lain penumpang, “Tak apa, tak payah susah susah,

saya lebih suka berdiri.” Tanpa putus asa pemuda itu berdiri lagi untuk kali yang ketiga sambil

menjerit, “Woii cik kak !! Saya nak turun laaaaa!!! Saya dah terlepas perhentian saya tau !!? Apa

punya perasan lah dia ni?!!!

p/s:jgnlah jd seperti ini..hee

Friday, October 2, 2009

leTey riNi...

rini bgun awal gak..

kene ikut ayah gi lawat tapak..

uhu...

dh la tidow lmbt kn..kene gak bgun awal..

tp nk wt cmne..ayah nye pasal..

pastu ptg cbuk la anta adek aku gi libery...

ish3..

letey aku dibuwtnye..

PulanG kE ruMaH loL


dapat gak akhir nye cuti...hehe..

final exam dh abes lol...

dpt cuti 3 mggu jek tpnye...

nk buwt ape pon x tau...sbb cuti x sme ngan kwn2 len...

pape pon kite njoy...ngeh3

Wednesday, September 30, 2009

SeraNg suNgEi WanG....heE



assalamualaikum>>>

hari nie ade dak2 abc 406 yg dh abes exam lol..

mknenye..dh boley blk..

tp ade yg ajak jln2 pulak..

maklomlah..ilangkn stress...bru lepas jwb final exam tu....hahaha...

nak2 plak...duit x abes lg..duit rye haziq da la bnyk..hee..pe salah skali skala abeskn...

rini pegi jln sungei wang plaza...nk tercabut lutut asenye...

dh la kuar secare haram..tp xpe..dunia nie mmg mencabar..tp bnyk pengajaran...