MONEY

SURVEY SITE

FoLLoWerS

Tuesday, December 7, 2010

*****Gombak Mari*****

arghhh..rini last leyh bgun lewat..hehe
tp aku bgun agak awal..dh abes upenye cuti 2 bln aku..
bile pikir2 blk..aku cm x buat ape2 pon cuti nie..

mule aku igt cuti aku x smpai 2 bln..hee..seb bek la rezak aku pass..syukur..
dh lme rse nye x post ape2..so,aku nk post la mende yg simple2..haha

pejam celik pejam celik..esok aku dh kene dftr kt uia gombak..
hee..aku xtau la pukul bpe nk gerak kn..yg bwk kete bkn aku..
tp lau awal2 mcm xbpe bez..
tggu org ramai lu..bru syok kn..haha

aku dpt kos automotive..tu first choice aku..arap aku suke la kn..
dlm bnyk2 kos yg ade..aku prefer yg nih jek..
haha..pasnie lau berjaya..agak2 kete pe aku nk reka kn..

urm..aku dpt mahallah zubair..org ckp x bez..tp aku pon xpasti..aku xpnah msok pon..
brg2 aku lom siap packing lg..mcm2 lg xdek..taaruf dh la kene pkai kemeja..huh
aku benci taaruf..

tp aku x sabar nk msok..lme xjupe kwn2..ahahaha..
mesti bnyk mende nk kene cte nie..
t kt sne xtau la dpt tenet tros ke x kn..mesti kene dftr lu..
adoi..

so,doakn perjalanan aku selamat..=)

-cm bosan jek kn blog aku-huhu..

Wednesday, October 13, 2010

SeJaRaH DaeRaH MaRaN


Assalamualaikum...(xjwb dosa)hehe...

urm..utk entry kali ini..nk cte ckit psl sejarah tmpt aku lahir nie la iaitu MARAN.......

Hehe..aku pon dok jek maran nie..tp xtau pape pon pasal sejarah tmpt aku nie..

so,smlm aku bce la paper sinar harian..tibe2 jumpe la info pasal sejarah daerah maran...

okey..aku nk mula cite nih..haha

Maran adalah sebuah daerah dalam negeri pahang(xkn xtau kot)iaitu

terletak di tengah-tengah perjalanan di antara KUANTAN ke JERANTUT

dan ke TEMERLOH.

Dikatakan asal usul nama MARAN adalah berasal dari cantuman

perkataan Baran dan Mengaran.

Mereka dari kampung itu selalu berulang-alik ke satu kawasan paya

Baran berhampiran sebatang anak Sungai Luit untuk menangkap ikan.

Dalam bahasa melayu kampung selalu menyatakan orang yang berkeadaan

demikian dengan Mengaran.Bagi mereka yang tinggal membuat

tempat kediaman di kawasan Baran Paya Cedong itu telah membuat kata

sepakat menamakan tempat mereka MARAN...

Itu sejarah nama tmpt sye..anda bagaimana?hahaha


Saturday, October 9, 2010

Friday, October 8, 2010

Avenged Sevenfold..Terbaek yok..




Yuhuu....

Jam menunjukkan 2.27 a.m..nape lah aku pyh sgt nk tido waktu cuti2 nih..heee

Mentang2 la leyh smbung tido lps subuh(NK KTE AKU BGUN SUBUH K).So,walaupun x tido lg..aku boring..urm..Online facebook pon rse cm dh jemu jek..

Dh xdek keje sgt kn,aku pon download lah wallpaper avenged sevenfold..sbb aku minat lah

lagu2 dye..bez..rock..metal la jugak..pic kt atas nie antara wallpaper yg aku download..huhu

Pas aku download wallpaper..rse cm nk download video music dye lak..aku download..huu..tp tenet umah aku ni slow..so lmbt ckit la..

Ade la dlm 6-7 video aku download.....tp..nk upload kt cnie mcm lme jek kn..haha..so,nk tau..cr kt youtube.com

huh..ngantok..adios.amigos.


Thursday, October 7, 2010

Yeah..Mak blk hari ini!

HuH..dh lme x post something kt blog..sampai ade yg komen...hehe
sori ye..ahak

urm...skung nie aku dh start cuti sem..ouh..maybe x pggil cuti sem dh..tp..tggu nk msok

UIA GOMBAK utk sambung degree.Tp,aku risau jek ade subjek yg x pass..Time jwb final exam ritu mcm susah sgt
jek..huh..

Ok2..so,cuti nie..mmg aku mls nk keje..aku nk rehat..tgk movie puas..huhu..start jek cuti..mak aku pulak pergi ke rompin..mnjd fasi utk org kursus kt sne..so,tggllah aku,ayah dan adik bongsu aku yg bru abes UPSR.....

Oleh itu..hee..tiap2 pagi aku kena bgun awal..sbbnye kena anta si adik aku tu gi sekolah..dh la tiap2 mlm aku tido lmbt..tp nk kena bgun awal..nk wt cmne kn...aku jek yg ade kt umah..huu..pastu..blk skolah pon aku amik..yg aku bengang nye..dye ckp blk kul 1.15..aku tggu smpai 1.45 pon x kuar2 agy..rupenye dye dok relek jek men kejar2..huh..tu pon aku dh dtg lmbt..siap smpt mkn aiskrim lg..huhu

ADIK AKU YG DEGIL



urm..pasal makanan harian aku semase mak aku kursus?
TENGAHARI-pegi kedai beli lauk,nasi msk sendiri lor,dh 19 thun kn..
MLM-pegi lah beli masakan panas yg ade..xpon aku wt meggi jek..=p

Hoho...rini mak aku blk..tp x tahu pukul bpe..
pasnie..adik aku gi skolah ngan mak aku la..
ala..lgpun dh abes upsr..tu pon dye rajin lak nk gi..sblom nie mls jek..adoi..
pelik...
Smpai cnie jela aku nk taip..lapar nie!!hehe..
len kali aku rajin aku taip lg ek..
BYEBICYCLE!!!!

MAK SAYA LAH!










Tuesday, September 7, 2010

Friday, September 3, 2010

Klakar!

1. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kereta pun boleh undur, terlajak kapal terbang takde gear reverse, sori.

2. Bersatu kita teguh, bercerai kita kahwin lain.

3. Sudahlah jatuh ditimpa pula tangga lepas tu tercium pulak tahi ayam.

4. Alang-alang mandi biar guna sabun & syampu.

5. Harimau mati meninggalkan belang, isteri mati meninggalkan gelang, suami mati meninggalkan hutang. (Itulah...lain kali jangan suruh suami beli gelang secara hutang)

6. Sebab mulut santan binasa sebab mulut juga... nasi pun habis.

7. Biar putih tulang jangan kuning gigi (gosok, jangan tak gosok tau)

8. Kalau tiada angin masakan pokok bergoyang kecuali kalau ada beruk atas pokok tu.

9. Malang tak berbau tapi kentut boleh berbau walaupun tak berbunyi.

10. Biar mati bini jangan mati anak (boleh kahwin lagi ape)

11. Alang-alang menyeluk perkasam biar sampai kepangkal ketiak.

12. Biar korek hidung jangan korek tabung.

13. Berakit-rakit kehulu, berenang-renang ketepian lama-lama jadi letih.

14. Sayangkan anak tangan-tangankan sayangkan isteri kahwin lagi satu.

15. Kalau padi katakan padi, tidak aku ternanti-nanti, kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi.....boleh blah.......

16. Harapkan pagar, pagar pun tak boleh harap.

17. Tempat jatuh lagikan dikenang inikan pula tempat kena saman.

18. Hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri, kalau macam tu lebih baik tak payah hujan.

19. Biar lambat asalkan perlahan.

20. Kalau tiada rotan, pelempang ajelah....

21. Habis madu, sepah jangan dibuang merata-rata.

22. Carik-carik bulu ayam lama-lama jadi bulu tangkis badminton, pasti ayam kebogelan.

23. Air dicincang takkan putus tapi kalau daging dicincang tandanya ada kenduri

24. Kerbau berpegang pada tali, manusia berpegang gunakan tangan....

25. Pinggan tak retak nasi tak dingin, kalau orang tak hendak tandanya kita tak lawa.

26. Takkan lari gunung dikejar, tapi kalau tak kejar pun gunung tu takkan lari jugak.

27. Patah tumbuh, hilang report polis.

28. Berapa berat mata memandang, berat lagi ahli sukan yang masuk acara angkat berat.

29. Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya tak masuk Sukan Olimpik jugak.

30. Kalau ada jarum yang patah jangan disimpan di dalam peti, buang aje beli jarum yang baru.

31. Kalau ada sumur diladang, boleh hamba menumpang mandi, kalau ada umur yang panjang, bolehlah kita kahwin lari.......(nak tak?)

32. Kajang Pak Malau Kajang berlipat, Kajang hamba makan satay Kajang lagi best......

33. Kalau kail panjang sejengkal, belilah kail yang panjang sikit.

34. Kalau takut dilambung ombak janganlah berumah ditepi pantai, buat rumah jauh-jauh sikit dari pantai la ..

35. Pecah kaca pecah gelas, kalau dah pecah tu tak reti-reti nak ganti ke...

Friday, August 27, 2010

Gundah gulana....

assalamualaikum...

skung dh pukul 3.20 pg..

tp..aku x tido lg..sbb esok cuti..

urm..dlm blk tggl 5 org jek..yg dh tido bru 2 org..yg len dok tgok movie..

ape yg ade lam fikiran aku skung nk pilih majoring ape utk degree nnti..

aku ade mse smpe 1 sep jep..sbb borg tu kene antar 1 sep..hee

plihan yg aku ade:

1.automotive
2.aerospace
3.biotech
4.manufacturing
5.material
6.mechatronic
7.communication
8.x igt pe stu lg..hahaha

so,aku nga pikir la ape mse depan aku..papehal sume susah kn

mne ade blaja senang..

t..tgok jelah dpt kos ape kn..blaja jelah..

hoho..mood(bosan nk mmpus)..

tido!(sahur luh)..

Tuesday, August 24, 2010

hihi...halo..halo..halo..

urm..skung nie rse mls sgt..nape ek?aku pon xtau..

yg aku pelik..nape la last sem nih cbuk sgt..mggu last nie la paling cbuk..

uhuk..kuiz lg..report lg..hafazan lg..hish

cmne lak tyme final exam nnti..mesti lg susah an..

tp..nape aku relek jep..haa..

padahal result terok jugak..

urm..mmg aku cmtu kot..uhu

rase x sabar jek nk blk umah..dh la tyme bulan pose nie x dpt blk..tggu nk dekat rye t la bru dpt blk..

nk wt cmne,,kerje belambak..uhu..

dh2..busan..nk tido..

nk bgun sahur lak nnti..

bye-byecycle..haha

Sunday, August 22, 2010

Wah..LamEnye xupDate...haha


Huh..lamenye x bukak blog aku..awal2 jek smgt..nape ek?

haha..aku pon x tau..mungkin aku cbuk sgt kot..tp xdek..

t lau aku rajin ke aku update bez2..hee..

firstly,aku nk ucap selamat berpuasa..haha..bnyk2 kn la amal di bulan pose nie..

hee...aku hepi sebenarnye nk abes dh sem last aku kt cfs nie..tp takut x lepas lak..

haha..rse cm x yakin jek...kalo x lepas cmne ek?malu kot..ish3..

xpe2..doa jek bnyk2 kn..tp kene study gak..hoho..

tp mcm bez jek dok cnie..relek jek rse..haha..tp kalau amik bnyk subjek..mmg buzy cm aku..

so,pade kwn2 yg nk graduate..good luck ek..

yg continue kt cnie..all da best..bang!




Friday, January 1, 2010

Hepi New Year

yuhuuu...

skung dh msok thun 2010..

kenangan 2009 xley dilupakn la..

bnyk sgt...

namun..walau apapun terjadi..

hidup mesti diteruskn..

lalala..

AdioS